reklama

Pohlavie podla zelania.

Chcete zmenit pohlavie? Ziadny problem. teda aspo tu v Spanielsku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

 "Vo stvrtok 1. marca 2007 bol spanielskym kongresom schvaleny zakon, ktory dovoluje transexualom zmenit si meno a pohlavie v obcianskom preukaze, bez podrobenia sa chirugickemu zakroku. Zakon bol podporeny vsetkymi politickymi skupinami, s vynimkou PP (Partido Popular)" - tak znie kratka sprava vo stvrtkovom rannom spravodajstve spanielskeho rozhlasu.

No to ma teda podrzte! To akoze len tak? Mirnix - dirnix, a kazdy co kto chce? - nemohla som tomu uverit. Teda aby bolo jasne, ja osobne nemam nic ani proti transexualom, ani proti travestitom, a ani proti inak orientovanym, ale toto mi zavaña tak trochu anarchizmom. Ved nie je prave pohlavne ustrojenstvo to, co rozlisuje muza od zeny a naopak? To stare zname, s ktorym sme sa oboznamovali este niekde v skolke, a ktore by sa dalo nazvat nieco ako prva sexualna vychova, ze chlapci maju "pipika" a dievcatka "susku", to uz asi platit nebude. Teda aspoñ nie tak vseobecne. Zrejme svojim buducim vnucatam (ak ich raz budem mat) budem vysvetlovat, ze niektori chlapci maju pipika, a niektore dievcatka maju zas susku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja viem, mozno som az prilis konzervativny typ a nejdem s dobou. Mozno je uplne normalne, ked clovek, ktory sa "narodil do nespravneho tela" sa o zmenu svojho tela nepokusa, ale sa iba jednoducho vyhlasi za toho, kym sa citi byt. Neviem, mozno keby sa tento problem tykal mne blizkej osoby, alebo nebodaj mna osobne, mozno by som sa na celu zalezitost pozerala odlisne. Ale takto nestranne sa mi to zda chaoticke, alebo prinajlepsom cudne.

Podla spominaneho zakona plne staci, aby dana osoba, ktora poziada o zmenu svojho mena a pohlavia v obcianskom preukaze, predlozila lekarom (psychiatrom) vystaveny doklad o minimalnom dvojrocnom lieceni sa na "disforiu pohlavia".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som bola presna, tento zakon bol predlozeny na schvalenie 2.juna 2006, to znamena, ze netrvalo ani rok, aby bol bez akychkolvek verejnych polemik schvaleny. Teda, chcem tym povedat, ze spanielsku verejnost tato zalezitost vobec "netankuje". Ved mne v podstate je tiez jedno, kto si co zo sebou bude robit, len ten poriadok mi v tom akosi chyba. Ved ked zmena, tak taka, ako treba - so vsetkym co k tomu patri.

 Alebo sa mylim?

Daniela Galova

Daniela Galova

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ked Boh chce aby sa clovek zblaznil, tak mu splni vsetky zelania....Mojou oblubenou frázou je veta : "Skúsenost je neprenosná" - asi preto sa mi tých zivotných skúseností nazbieralo tolko :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu